close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

עשה זאת בעצמך- טיפים לחדר בריחה ביתי למשפחה

מערכת שורשיג סיוון, תשעח27/05/2018

הנה לכם רעיון- בנו חדר בריחה למשפחה, באמצעים ביתיים, ויש לכם רעיון נפלא לבילוי משפחתי

תגיות:
חדרי הבריחה כבשו את ישראל, ותוך שנים בודדות, נעשו מהבילויים האהובים בישראל, עם מאות אלפי משחקים בכל חודש, קהילות פייסבוק תוססות ומתחמי ענק שלא מפסיקים לצוץ. מלבד היותם בילוי מהנה במיוחד, הגמישות שלהם, והעובדה שמדובר בבילוי דל משתתפים, הפכו את חדרי הבריחה לאטרקציה מועדפת לימי הולדת, מסיבות רווקים, הצעות נישואים ואירועים משפחתיים.
אחת מההשפעות הנלוות שנוצרו יחד עם חדרי הבריחה הם ללא ספק חדרי הבריחה הביתיים. בין אם מדובר ביום הולדת לבת או בן הזוג, או אולי אטרקציה מיוחדת למפגש של משפחה מורחבת, חדרי הבריחה האלו מנסים לספק את החוויה המיוחדת והמרגשת של החדרים האמיתיים בנוחות ובתנאים של הבית. ובכן, במאמר הזה אספנו כמה טיפים וחידות קלות לעשייה ומוצלחות במיוחד שיכולות להתאים.

כמה טיפים:
1. שימוש במנעולים מגוונים - בכל חנות סטוק למיניהם יהיו מנעולים בכל כך הרבה סוגים. מנעולים עם מפתח, מנעולי 3 ספרות, 4 ספרות, מנעולי צבעים ועוד. אם ממש מתאמצים אפשר גם להשיג בקלות מנעולי כיוונים ומנעולי אותיות, אלו יאפשרו לכם גיוון ומשחקיות מרובה הרבה יותר, וגם יתנו למשחק הרבה יותר אלמנט של התקדמות, במקום עוד ספרות וספרות וספרות.
2. תשתמשו באלמנטים הקיימים בבית - אל תנסו להשתמש רק במה שאפשר להדפיס לדף, קחו את האלמנטים של הבית שלכם ותבנו את החידות ישירות עליהם. אם יש לכם חלון שמכניס אור בזווית מיוחדת שאפשר להשתמש בו, שימוש בדלתות ועוד. מרצפות ביתיות יכולות לייצר תבנית נהדרת למפת אוצר.
3. לחשוב על סיפור ואווירה - כשעושים חדר בריחה בבית, יש נטייה לבנות אותו כרצף של חידות, כשאחת מובילה לחברתה, עם קופסאות ממוזלים ודפים חלקים מהמדפסת. הטיפ שהוא אולי הכי חשוב כאן, הוא לא לחשוב בקטן. אנחנו אוהבים לדמיין, ואנחנו מוכנים להרחיב את הדמיון שלנו. למשל, אם תרצו אולי לעשות את החדר בסגנון פיראטי, אל תפחדו לקנות מנורות מיוחדות, תצבעו את הבית בתאורה שתזרוק אותו למקום שונה לחלוטין. את הכתב אפשר לכתוב על ניירות דמויי קלף שאפשר למצוא בכל חנות סטוק, וכל משפט יכול להתחיל ב-ארררר מסורתי.

כמה טיפים לחידות קלות ומהירות:
1. חידות ידע מוקדם - ושוב, בשונה מכל חדרי בריחה רגילים, בחדר בריחה ביתי יש אפשרות להסתמך על ידע מוקדם שאתם יודעים שיהיה לשחקנים. אפשר לשלב שם אלבום תמונות, לתת כתבי חידה שישלחו אותם לתמונה הנכונה, ובתמונה יכול להיות צבע, מספר, או כל דבר אחר שיכול להיות, אפילו כמשהו שנמצא על הקיר בתמונה האמיתית. הדרך לגלות את סדר המספרים בקוד יכולה להיות על ידי סידור התמונות על פי סדרם הכרונולוגי.
2. אלמנטים פשוטים וזולים - ולו בשביל העבודה שהחדר לא יהיה מורכב רק מדפים ומנעולים, ניתן לרכוש מהאינטרנט אלמנטים רבים, זולים וקלים לשימוש, שיכולים לשדרג את האווירה ולקחת את הדברים לעולם אחר. דוגמאות לאלמנטים מהסוג הזה הם למשל פנס אולטרה סגול, קופסאות נעילה טריקית ועוד, אפילו להחשיך את הבית ולייצר התקדמות קצרה עם פנס בלבד יכולה לשדרג חידה.
3. שטינקים ביתיים - אחד הדברים אותם עושים בעלי חדרים כשהם חושבים על החידות בחדר, הוא מעבר על האינטרנט על אפשרויות רבות של חידות טריקיות ביתיות בהם ניתן יהיה להשתמש. הם קלות לעשייה, הם זולות ביותר, הם אפילו בדרך כלל בין החידות האהובות בחדרי הבריחה, אפילו יותר מהחידות האלקטרוניות. דוגמאות לחידות כאלה הם למשל - לכתוב דברים על ידי משהו חד, ואז במעבר עפרון ייחשף ציור, חידות דיג פשוטות וחידות העושות שימוש בכתב מראה וכו׳.

וכמובן, הטיפ הכי חשוב, אל תשכחו את המטרה האמיתית של המשחק, תהנו מזה, אל תהפכו את זה לעבודה או לתחרות, לא בשבילכם ולא בשביל השחקנים, ההנאה והמשחק צריכים להוביל אתכם תמיד.

ותודה למתחם puzzles - מתחם חדרי בריחה בראשון לציון שעזרו לנו בכתיבת המאמר.
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה